Na skróty

Problem z wodomierzem

Odsłony: 1073

 

W trakcie eksploatacji wodomierza możemy spotkać się z następującymi problemami:

 uszkodzenie wewnętrzne wodomierza:

  • spowodowane awarią na sieci jest niezależne od Odbiorcy. Zanieczyszczona woda zawierająca np. kamienie przechodząc przez wodomierz może go uszkodzić. W takim przypadku wodomierz wymieniany jest na koszt ZGK.
  • spowodowane niedostatecznym zabezpieczeniem go przed mrozem. Zamarznięta wewnątrz wodomierza woda uszkadza go i doprowadza do utraty szczelności. W związku z tym, że obowiązek zabezpieczenia wodomierza przed mrozem leży po stronie Odbiorcy, to on ponosi koszty związane z jego wymianą. 

uszkodzenie zewnętrzne wodomierza

  • traktuje się jako uszkodzenie mechaniczne z winy Odbiorcy. W takim wypadku wodomierz wymieniany jest na koszt Odbiorcy.  

 

Jak zabezpieczyć wodomierz przed mrozem?

Wodomierze, które znajdują się w nieogrzewanych piwnicach, pomieszczeniach gospodarczych,  klatkach schodowych lub garażach często narażone są na zamarznięcie. Dla prawidłowego działania instalacji, temperatura w tych miejscach nie powinna być niższa niż 4 ºC. Dlatego warto zabezpieczyć te elementy tkaninami, styropianem lub stosować czasowe ich dogrzewania. W przypadku, gdy wodomierz umieszczony jest w studni,  prosimy o jej odpowiednie zamknięcie i ocieplenie stropu np. styropianem.

 

Co zrobić gdy  opuszczamy budynek czynny wyłącznie w sezonie?

Należy przede wszystkim zakręcić dopływ wody do budynku, spuścić wodę z instalacji i zabezpieczyć wodomierz w sposób określony powyżej. Wstrzymanie dopływu wody można dokonać poprzez zakręcenie zaworu głównego przy wodomierzu lub zasuwy na sieci wodociągowej. W drugim przypadku zakręcenia dokonuje ZGK  na osobne zgłoszenie.

Pliki cookie ułatwiają świadczenie naszych usług. Korzystając z naszych usług, zgadzasz się, że używamy plików cookie.
Ok